Kurt Cobain’i diriltme işinin içyüzü

Geçen haftanın son günlerine doğru internete bir bomba düştü. Gerçi o kadar çok bomba düşüyor ki hangi birine yetişeceğimizi şaşmış durumdayız.  Ada’daki arkadaşla ilgili haberler, Ortadoğu’nun ortasından gelen özür haberi v.s. v.s… Bu seferki bomba, tam bomba ve bir o kadar da naif. Aynı zamanda internette dolanan haberlerin ne kadar yalan dolan olabileceğine dair de çok güzel bir vaka.

curt

Duyanlar bilenler çoktan vakıf oldu hadiseye ama bilmeyenlere hatırlatalım. Geçenlerde bir internet haber sitesinde Nirvana’nın efsane solisti Kurt Cobain diriltilip Türkiye’ye konsere getirildi! Haber şöyle bir şeydi:

Uzun Aradan Sonra Nirvana!

1994 yılında vokalist Kurt Cobain’in intiharıyla dağılan grup geçtiğimiz yıl Kurt Cobain’in iyileşmesiyle tekrar birleşme kararı aldı ve ilk turnesinde Türkiye’ye de yer vermesiyle sosyal medyadaki Nirvana grubu fanlarının yüzünü güldürdü.  İlk defa Türkiye’ye gelecek olan grup, Mayıs ayındaki konseri için çok heyecanlı olduklarını Türkiye’nin kendileri için yeniden doğuş anlamında bir turne olacağını açıkladı. 

Bendeniz dahil herkes, sosyal medyada bir virüs gibi yayılan bu şaka gibi habere inandık. Artık size burada Cobain’in çoktan öldüğünü, grubun dağıldığını falan uzun uzun anlatmayacağım. Bildiğinizi kabul ediyorum, biliyorsunuz değil mi? İçime de bir kurt düşmedi değil hani… Biliyorsunuzdur canım!

MTV Unplugged: Nirvana

Neyse haberi yapan siteye hep beraber verdik veriştirdik. İnsan hiç biraz kitap, dergi ve web sayfası karıştırmaz mı, habercilik bu kadar mı ucuzladı falan diye veryansın ettik. Bu yazıyı yazmaya başlayana kadar ben de çok ağır giydiren bir yazıya hazırdım ama sonra ne oldu tahmin edin? Yazacağım şeyin ne kadar doğru olduğunu son bir kez bir kontrol edeyim dedim. Ve ne oldu biliyor musunuz? Kazın ayağının hiçte öyle olmadığını öğrendim. İlgili sitenin arama bölümünde haberi arattırdım. Öyle bir şey yoktu. Şaşırmadım, çünkü bu kadar hengameye o rezaletin çoktan kaldırıldığına adım gibi emindim. Onun yerine aşağıdaki bilgiyi buldum. Buyurun okuyun:

“Evet, kabul ediyoruz, twitter trollerinin* kurbanı olduk.

Son günlerde internette, özellikle sosyal medyada ilginç bir resim dolaşıyor. …….com’a atfen yapılan güzel bir photoshop çalışması bu. Güzel diyoruz çünkü uğraşılmış detayları itibariyle biz bile ‘bu haber bizim sitemize nasıl girdi’ diye bir an sormadan kendimizi alamadık. 

Kurgu haberin detaylarını bilmeyenler için paylaşalım… Montaj haberde, 1994 yılında intihar edip ölen ABD’li şarkıcı Kurt Cobain’in iyileştiği, grubu Nirvana’yı tekrar topladığı, üstelik çıkacakları ilk turnede Türkiye’ye de uğrayacakları müjdesi veriliyor. Aşağıda da görebileceğiniz ekran görüntüsü, cümlenin başında da anlattığımız gibi oldukça akıllıca kurgulanmış. 

Kategori, fontlar, resim boyutu… Yapanlara teşekkür etmek lazım sadece, bu hareketli haber gündeminde bize nefes aldırdılar, gülümsettiler…

kurtcDipnot:

Her şeye inananlara;

Münir Özkul, Chuck Norris, Lady Gaga yaşıyor.

Montajı yapanlara;

Elinize sağlık. (Bakın kurumsal açıklama da yayınlattınız)”

O zaman neymiş, aslı astarını öğrenemeden webden gelen haberlere hiiiiç ama hiç güvenmiyormuşuz. Ama gülüp eğlenmeye de itirazımız yok. Bakın haber portalinin yetkilileri de hakkını vermişler yapılan şakanın. İki tarafı da tebrik ederiz. Birini yaratıcılıklarından ötürü, diğerini de hoşgörüleri için. Ama uğraşmayın babayla artık arkadaşlar. Biz onu hep sefil sarı hırkası ile hüzünlü şarkılarını söylerken hatırlamak istiyoruz.

Pazartesi öğleden sonranızı biraz olsun aydınlatabilmek dileğiyle…

Comments
  1. user

    Bunu yapmak için photoshopa ve mükemmel bi çalışmaya ihtiyaç yok ki.
    Geliştirici araçları sayesinde basit bir web tarayıcısı ile (IE, Chrome gibi) bunu yapmak 5 dakika bile sürmez :)