Hele bir de sen yoksun ya: Gökhan Semiz

Gençlik yıllarımızda tanımıştık onu. Vitamin diye bir grupta, acayip komik şarkılar söylerdi hep. O zamanlar deli gibi severdik Grup Vitamin’i, tıpkı şimdi olduğu gibi. 90’ların ortasındaki pop furyası içinde de görmedik onları nedense. Hep grotesk bir tarafları vardı: alaycıydılar bir kere.. O zamanlarda siyasileri bile tiye alabilecek kadar cesurdular, kaldı ki el üstünde tutulan şarkıcıları geçiyorum. İşin güzel tarafı ise bunu salt güldürmek amaçlı da yapmamalarıydı. Sadece sözle değil müzikle de, müzikal alt yapıyla da ‘buradayız!’ diyen bir gruptu Vitamin.

İçinin güzelliği yüzüne vuran adam..

Güzel giderken her şey, bundan tam 15 yıl önce bir 17 Ocak sabahı acı bir haber aldık. Grubun öncüsü, Gökhan Semiz, lanet bir trafik kazası sonrasında bu dünyadan çekilmişti, hem de hayatının baharında, 29’unda.. O kamyon, arabada olan Gökhan Semiz’i –ne diyelim mukadderat- bu dünyadan alacak hamleyi yapmıştı. İnsanlar hayatlarınızdan yavaş yavaş çekilmeye başladıkça, ölümün gerçekliğini daha bir sarsıcı biçimde anlıyorsunuz. Gökhan Semiz, yani Gökhan Abi, 15 yıl önce, bugün..

O göçtüğünde 12 ya da 13 yaşında olmalıydım. Kuvvetle muhtemel, sevdiğim ünlüler familyası içinde ölümüne –uzaktan da olsa- tanıklık ettiğim ilk adamdı Gökhan Abi. Grup Vitamin olmayacaktı o andan sonra, Gökhan diye biri artık şarkılarda yaşayacaktı. Selçuk ve Emrah (grubun diğer iki üyesi) o göçtüğünde, aslında Gökhan’ın bir şarkısı olan ‘İstanbul’da’ şarkısını ona ithafen bir daha kaydetmişlerdi; Gökhan’ın görüntüleriyle. Bu klibi ilk izlediğimde hissettiğim duygu üzülmekti, çok üzülmek hem de..

Aradan geçen 15 yıl.. Özledik Gökhan Abi, çok özeldik..

Şimdi ise insanın hem küfredesi geliyor, hem de bir yandan onun şarkılarını dinlerken ‘ulan helal olsun ne güzel insanmışsın sen be!’ diyesi. Sen her şeyden önce bir duruştun, bir figürdün biz, yani benim kuşağım için. Saçları uzun, kulağı küpeli, elinde gitarı; ‘evet lan, biz de böyle olmalıyız!’ iştenin vücut bulmuş haliydin. Çok ama çok erken göçtün. Ama şunu bil, ne zaman senin şarkılarını duysam, buruk da olsa gülüyorum. Sen ne güzel bir insanmışsın ki, Turkish Cowboy’lar, Ramizem, Bol Vitamin, Genç Olmak ve daha nicesi gibi şarkılar yapmışsın. Sen ne güzel bir insanmışsın ki, adının anılması bile gülümsemek için bir neden oluyormuş. Sen ne güzel bir insanmışsın ki abi, içindeki iyilik, güzellik adeta yüzüne vurmuş..

Rahat uyu ve nur içinde yat güzel, uzun adam. Biz seni inan hiç unutmadık, unutmak gibi de bir niyetimiz yok.. Senin ebedi yuvan kalbimiz abi. Senin için son kez: Gökhaaan, çok cool’sun be moruk : )

Grup Vitamin – İstanbul’dan Gökhan’a:

YouTube Preview Image