Falın yeni şekli: falsepeti.com

Fal, ister istemez insanın her zaman aklını çeken, bazen ‘ben inanmam kardeşim..’ diyene bile oldukça cazip gelebilen bir şey. Bir şeylere inanmayı severim; bunu tanrı’dan tutun da diğer bir yedek güce kadar çok geniş bir kavrama yayabilirim. İnanç kavramı, kanımca insana güç veren en önemli şey. İnanmak, ve inancının gereklerini yerine getirmek. Bu alanda fala da inancım var. Gidip bizatihi fal baktırmam, ama birisinin ‘gel falına bakayım..’ dediğinde geri çevirdiğim de görülmemiştir. Merak güzeldir, fal tutmasa bile o sürede kendi içindeki soru işaretlerini görmüş olursun.

Geçtiğimiz haftalarda da yine buna benzer bir durumla karşılaştım. Belki görmüş ya da duymuşsunuzdur, falsepeti.com diye bir internet sitesi var birkaç zamandır. Emrah Başkan’ın BirinciBlog yazarlarına duyuru yaptığı alandan öğrendim ben de onların varlığını. Bir kereliğine mahsus bir kupon göndermişler sağolsunlar biz BB üyelerine. Diyorum ya, merak ettim ve denedim o gün içinde. Tekrarlıyorum, fal meselesi insanın inanma baremiyle alakalı bir şey. Çizgisi nettir: ya inanırsın, ya inanmazsın. Bense bu online maceraya ‘bir deneyelim bakalım..’ mantığıyla yaklaştım.

Nasıl çalışıyor bu düzlem? Efendim, aslında tam anlamıyla bir girişimcilik hikayesi falsepeti.com. Şöyle ki, içtiğiniz kahveyi kapatıyorsunuz. Ardından kendiniz açarak, telvenin fotoğraflarını çekip, falsepeti.com adresindeki ilerlemeler sayesinde o fotoğrafı siteye upload ediyorsunuz. Zor bir şey değil bu. Ayrıca tarot falı da bakılıyor sitede. Ondaki işleyiş de yine normal tarot gibi; yedi tane kart seçiyorsunuz ve yorumcunuz bu kartları sizin için yorumluyor. Buradaki en önemli nokta bence şu: bir bilgisayar hilesi değil bu. Yani kendinize bir yorumcu seçiyorsunuz ve o yorumcu gün içinde sizin falınızı yorumluyor. Bire bir yüz yüze olan şeyin, bilgisayar üzerinden gerçekleşmesi gibi her şey. msn gibi yani; sanaldan da olsa iletişim kurabiliyorsunuz.

Her fal bakımından sonra bir de soru sorma hakkınız var. Bu sorunuz da zaten işin otomatiğe bağlanmadığının bir diğer kanıtı. Kahve falı 10 TL, tarot ise 20 TL olarak belirlenmiş. Fal baktıran kişilerin yorumları da mevcut sitede. Yani bir nevi geri bildirim alanı da kurulmuş, doğruluk yanlışlık oranını bildirmek için. Benim deneyimim nasıldı diye soracak olursanız, ki ben tarot baktırmıştım, uzun zamandır bu kadar doğruları söyleyen kimseyi görmemiştim diyebilirim. Benim için de çok ilginç bir deneyim oldu. Mesleğimden, nasıl bir kazancım olduğuna kadar; işten aşka her şeyimi sayıp sıralayan bu yorumcuyla gerçekte de tanışma isteği uyandı bende. Yani ‘dur bakalım..’ diye girdiğim bir yerden, şaşırtıcı anlamda iyi sonuçlar aldım.

www.falsepeti.com sitenin adresi. Benim önerim bir uğrayın, fikir edinin, yazılanları okuyun. Deneyimleyin yani, kaybedeceğiniz bir şey yok sonuçta. Yine de yukarıda bahsettiğim şeyi unutmayın, inanmıyorsanız vakit kaybetmenize gerek yok. Ama inanıyorsunuz buna, bu gibi şeylere, güzel bir deneyim yaşayacağınıza emin olabilirsiniz. Benim falım için yorumum 10 üzerinden 9’du. Bakalım, belki sizin notunuz benden yüksek ya da alçak olacak mı?..

Comments
  1. Deniz

    Merhaba hangi yorumcuydu sizin baktirdiginiz 10 uzerinden 9 alan :) ?

  2. Mustafa Gündoğdu

    (: melih gün’dü..