Efsane olmuş 10 ilerlemeli atari oyunu

Atari oyunları.. Arcade, yok yok ne arcade’i; ilerlemeli atari oyunları.. Karşısında saatler geçirilen, evden ve okuldan kaçarak gidilen atari salonlarında saatler ve hatta bir çocukluk geçirilen atari oyunları.. Kim unutabilir, bizim jenerasyonumuzdan olup da kim yerlerine bugünkü oyunları koyabilir onların..

Bu sefer sözü fazla uzatmadan direkt aşağıda ‘ilerlemeli en iyi 10 atari oyunu’nu  dökümleyeceğim ahali.. Ve kusura bakılmasın, gerçek isimlerinden çok bizim o oyunlara taktığımız isimleri kullanacağım daha ziyade. Yani Cadillacs & Dinasours’dan çok ‘Mustafalı’ gibi..

Outzone: Atari tarihinin gelmiş geçmiş en iyi ilerlemeli oyunu budur nazarımda. Sarışın bir abimiz vardı hatırlarsanız. ‘P’ diye bir şey çıkardı bu ‘P’leri aldıkça abimizin silahı büyürdü. ‘SP’ler vardı asıl. Yeşil SP süper enerji, mavi SP speed up, mor SP koruma kalkanı, yanıp sönen mor SP –hepimizin hastası olduğu- super ball’du.. Tek jetonla bir iki kere bitirmişliğim vardı bu oyunu. Açıkçası çoğu kişiden de fena oynarım, düşmanın aklını alırım yine oynasam.

YouTube Preview Image

Cadillacs and Dinosaurs: Aha da Mustafalı.. Efsane oyun.. Bir tarafta Cadillac’lar, diğer tarafta dinazorlar.. Karşınıza geleni dan dun indiriyordunuz yere. Dört oyuncumuz vardı. Yakışıklı bir herif, güçlü kaslı ama nispeten yavaş olan bir herif, Moustapha vardı şapkalı, bir de bir bağyan vardı kimsenin seçmediği.. Bölüm sonu canavarına kadar adamları pataklardınız, ama bölüm sonu canavarları da zordu hakkaten.

YouTube Preview Image

Captain Commando: Diğer bir efsanem.. Sizi bilmem ama benim adamım mumya Mack’ti. Hani şu çift bıçaklı. Bıçakları daha uzağa vurabiliyordu ataklar sırasında. Ama esas oğlan Amerikanyalı sarışın piç Captain Commando’ydu. Öyle ki oyunu ister ninjayla, ister o bebekle bitirin, bu herif çıkıyordu dünyayı ben kurtardım diye. Çok zor bir oyundu, hatta aralarında en zoru bu bile olabilir. Tek jetonla bu oyunu bitireni görmedim, görmezdim de..

YouTube Preview Image

Punisher: Allah bee!! Bu abimizin ailesini katlediyor düşmanları. Hikayeyi biliyorsunuz.. Sonra Punisher abi yaradana sığınıyor ve dalıyor düşmanları içine. Yancısı da vardı bunun, sigara manyağı bir herif. İkisi bodoslama dalıyorlar heriflere, bombalardan taramalı silahlara, tekme tokattan bıçağa kadar Allah ne verdiyse. Bölüm sonu canavarları zordu bunda da. Hele bir robot vardı kafası patlayan.. Unutulmaz..

YouTube Preview Image

Final Fight: Hah, işte bu! Bakmayın Final Fight dediğime, Hagarlı işte.. Oyunun makus talihi ise Hagar Hagar desek de, Hagar’ın en az seçilen kahraman olması herhalde. Herkes ya turunculuyu (Guy) ya da beyazlıyı (Cody) seçerdi. Ama Hagar’ın bacak arası kombosunu kim unutabilir? Andorre Jr.’ları ya da size saldıran o afet kadınları? Bir turnusol kağıdıdır bu oyun, oynamayan çocuk tanımazsınız. Bunda araba parçalama olayı vardı bonus olarak. Efsaneydi, olsa da parçalasak..

YouTube Preview Image

Robocop 2: Bu da ikinci efsanemdir gözümde. Çift kişi oynayabilelim diye bir normal Robocop bir de mavimtrak bir Robocop vardı oyunda, ben mavi olanı seçerdim hep. Deli silahlar vardı bazukalar, bombalılar… İlerlemeli olarak düşmanları patır patır indiriyordunuz ama özellikle son bölümlerde 3-4 defa aynı canavarı öldürmeye çalışıyordunuz ve çok zordu hatırlarsanız. Bunda da arabalı ve motosikletli bonus turları vardı, iki kişiyseniz paylaşırdınız.

YouTube Preview Image

Sunset Riders: Ahh, bir başka efsane.. Steve, Billy, Bob ve Carmano.. Efsane dörtlü.. Tabii ki benim de favori adamım silah gücü yüksek olan sarışın piç Bob’tu. Ama Billy de efsaneydi mavi kıyafeti içinde. Dört kovboy Vahşi Batı’yı turlardınız. Çok zor bölümler vardı. Özellikle Bombacı Kardeşler ve Kızılderili amca –şu bölüm sonu canavarı olan- kan kustururdu size. Son canavar ise, şu güllü olan, iki kere öldürürdünüz onu. Ölünce gülü solardı hayının..

YouTube Preview Image

Wild West Cowboys of Moo Mesa: Bu da üstte anlattığım dörtlü kovboyun öküzlüsü. Ama daha çok eğlencelisi. Dört tane öküzümüz vardı bu oyunda da. Yani dört kovboy değil, dört cow.. Silahlarının yanında, deli gibi koşup toslardı bunlar bonus olarak. Boynuzlarıyla ne düşmanlara aman diletirlerdi ben biliyorum. Yine bölüm sonu canavarları acayip zorlardı sizi. Ama bonus turlarıyla da nefes aldırmayı bilirdi bu efsane oyun.

YouTube Preview Image

Metal Slug: Anmazsam olmazdı. Bu biraz daha yukarıdaki oyunlara nazaran grafik açısından daha iyiydi. Kurtardığınız sakallı esirler vardı bu oyunda. Size teşekkür ederken bomba verip, sonra ortadan kaybolurlardı. Çok matrak oyundu ve çok tuttu. 2’si 3’ü, zartı zurtu çıktı. Playstation ve Sega Saturn için versiyonlarını çıkardılar. Sonrasında ise emülatörünü indirip PC’de kurduyduk kuzenle ama o eski hissiyatı vermedi efsane. Yine de en deli oyunlardandı..

YouTube Preview Image

Shadow Dancer: Shinobi diye bir oyun vardı bilir misiniz? Bu aslında onun 2’si oluyor. Beyaz ninjamız, ninjamızdan daha ön planda olan beyaz bir köpeğimiz vardı. Bir tarafımızın yemediği herifleri öldürmek için bu köpeği salardık onların üstlerine, kolu aşağı çekip zıplamaya basınca. Bazen ölürdü köpek, o zaman da küçülürdü ve büyümesini beklerdik onun. Bölüm sonu canavarları yine yeni yeniden deli zordu.

YouTube Preview Image

İlerlemeli oyunlarda benim efsane olarak hatırladıklarım bunlar. Daha başka olanları da hatırlatırsanız anımsayabilirim. Ama şu oyunlara harcadığım zamanı ilime irfana ayırsaydım, Yale’de mezun olmuş, Wal-Mart’ın CFO’su olmuştum anasını satayım.

Özür: Süleyman Abi.. Abi burayı okuyorsan senden 10’lu yaşlarımda atarine gelip de tel çektiğim için özür dilerim abi. Ama çok heyecanlı oluyordu oradaki ‘Credits’in jeton atmadan arttığını görmek. Hakkın varsa helal et abi, ben helal ediyorum..

Comments
  1. hakan

    bütün jetonlarımı metal slug a harcardım.jetonlarım bittiğinde de gelen çocukları bu oyunu oynamaları için ikna ederdim ve oynayan herkezi büyük bir açlıkla izlerdim.akşamın köründe de eve gelince iyi bir fırça yerdim.

  2. king

    merhaba mustafa bence en güzel oyunlardan biri olan river raid i unutmuşsun
    http://www.youtube.com/watch?v=zYLA_uO-XH0
    bu oyunda harika mustafa sana bir şey söyleyeyimmi belki duygusal davrandığımı düşüneceksin belkide abartğımı söyleyeceksin ben bu oyunlardan aldığım zevki heycanı ps oyunlarından alamıyorum sen ne düşünüyorsun bilmiyorum birde hatırlarmısın anioyunda küçük bir top vardı o topu her vurduğunda ekranın rengi değişiyorudu oda uçaklı bir oyundu ama adını bilmediğim için indiremiyorum bitanede elmaslı bir oyun vardı uzun bir şerit üzerinde giderek elmasları yiyorsun arkandanda seni bir şey kovalıyordu bu oyunların adını hatırlarsan sevinirim yada bulursan ne varsa seksenlerde var değilmi

  3. Enis Hazan

    Peki atari salonlarının müdavimi çocukların orda biz oynarken yanımıza gelip “Abi bi canın kalmış bitiriyim mi abi” şeklinde yaklaşmaları?? :) ))

  4. Mustafa Gündoğdu

    @king
    bu oyun da kesinlikle ömrümüzü yedi.. ama bu, tv’ye bağladığımız o ‘kara kutu’da diye biliyorum. ben aslında atari salonu oyunlarını ele almıştım, yoksa bu efsaneyi unutursam taş olurum : ) kaç kol parçaladım ben bu tarz oyunlarda, allah bilir.. ve evet, her şey 80 ve 90′larda..

    enisçiğim, onlar olmasa o atari salonları çekilir miydi hiç : ) geçiyim mi abiler, abi pörfek alma, adam azıyo diyenler, abi jetonun var mı diyenler (: onlar şimdi ne iş yapar çok merak ediyorum : )

  5. atari oyunları

    arkadaş ne dayak yerdim annemden yaa tv başından kalmıyorum diye terlikte beni mahvederdi.. Muhteşem oyunlardı bunlar gerçekten insan özlüyor

  6. yaşar

    arkadaşlar ben bu oyunlardan iki tanesini arıyorum nerden nasıl bulabilirim acaba bilgisi olan varmı?Sunset Riders ve Cadillacs and Dinosaurs:çocukluğumda doyamamıştım bu oyunlara

  7. AKİF

    NE GUNLERDİ YAW AMA SU GERCEK NE PS2 PS3 HIC BIRINI TUTMAZDI JETON ALDIGIMIZDAN MI KOLLA OYNADIGIMIZDAN MII BANA AYRI BI HEYCAN VERIYODU

  8. Barış

    Snow Bros Nerde Kanki ömrümü yedi o oyun Harçlıklarımı bitirirlerdi Hurda toplardık parasıyla sadece jeton alırdık heyy gidi günler bee Duygulandım bunları görünce.

  9. Merd İvan

    Arkadaslar o degil de hani ben simdi en cok zamanin cocuklarini dusunuyorum da galiba onlar bu zevkten hep mahrum kalacak:’( ahh o oyunlar hala bile snow brossu final fighti oynarim :) :):)

  10. zaymo

    Bence burda unutulan en önemli oyun Golden Axe ve adını hatırlayamadım oyunda elektrik veren zan amca ve patenli bi eleman vardı

  11. omer

    Yaşayın benı cocukluguma goturdunuz, şimdi bu oyunların bazılarını iphone yukledım ,gercı kollu aterının yanından bıle gecmez ama yınede nostaljı. Allahaemanet olun saygılar. 80

  12. Ziyaretçi

    Selam

    Bu arada dikkat edin oyunlari kim oynuyorsa cok profesyonel

  13. osman

    Çok eksik var 1.PANG Hatta Süper Pang muhteşem oyunlardan biridir. 2.Street fighter Bu Listeye Yazılmasına gerek bile yok 3.River Raid. 4.İsmini unuttum Bi adam canavarları pompayla Şişirip patlatıyodu.Ve Son 5.Adını yine hatırlayamadım GARI SOYMA oyunu derdik arkadaşlarla.6. Final Fight (HAGAR)
    Hepside Çok süper ooyunlardı Hatta bazılarını hala oyunuyorum.

  14. besim

    arkadaşlar bi oyun vardı. adını unuttum atari salonunda oynardım. biz 2 tane adam olabiliyoduk mavi ve kırmızı kıyafetli. bunlar sadece sağa sola hareket edebiliyolar ileri gidemiyolardı. taramalı silahları vardı ellerinde. düşman askerlerini öldürüyoduk. hatta taramalı silahlarla birlikte taraya taraya binaları bile yıkabiliyoduk. binalar sallana sallana aşağıya çöküyolardı. yaralı düşman askerini almaya gelen sedyeli revirciler vardı onları vurdukça bomba veriyolardı bize. ismini bilen varsa yazarsa çok sevinirim. o oyun benim hayatımdı yaw. ama ismini hatırlamıyorummmmmmm…..

  15. besim

    Ekranda nişan aldıkları yeri gösteren bi kare vardı, atari koluyla onu hareket ettiriyoduk

  16. murat atalay

    Captain Comando oyununu tek jetonla yüzlerce kez bitirdim, benimde adamım mumya Mack’ti bu oyunda bazı hileler vardı, özellikle bölüm sonlarında belirli bir yerde durup bıçak sallayınca bölümü geçiyordun hey gidi günler bin jetonum gitmiştir bu oyuna

  17. mehmet

    Selamun aleyküm Kardeşim Sen King Of Fighters i unutmuşsun.. o da çok güzel oyundur Ben hep küçççükken 6-7 yaşlarımdayken bütün jetonları ona harcardım ne günlerdi Bize Eskileri Hatırladığın için şimdiden eline sağlık kardeşim :) :) :) :) SAYGILARLA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>