Bisikletle trakya turu

OLYMPUS DIGITAL CAMERAŞehirde yaşamın zorluklarını doğayı yok ederek arttırdığımız son zamanlarda sizlerden uzak kaldım. Bu süreç kendi adıma hem çok sıkıcı hem üzücü geçti.  Fakat şunu söylemeliyim ki spora hiç ara vermedim. Koştum , kaçtım, kovaladım, sürdüm ama devam ettim. Olumsuz geçen süreç bazı planlarımızı değiştirmemize sebep oldu. Büyük Avrupa turunun uzun bir ayağı olan Marsilya _ İstanbul’u manevi ve ciddi maddi zorluklarından dolayı bu sene yapamadık. Ancak sözümüz vardı ve bir Avrupa turu gerçekleştirmeliydik. Biz de toparlandık, Trakya’ya doğru yola çıktık.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Türkiye Trakya’sı yani doğu Trakya yıllardır gezmek için vakit kolladığım bir bölge. Daha önceki Ege ve Yunanistan bisiklet turlarımızda geçmiş olsak da detaylı olarak ve köylerinde gezip yaşayanlarla sohbet ederek solumayı hep istemiştim.

bToplamı 500 km. ve 4 gün sürecek olan turumuza ezeli dostum ve tüm turlardaki vazgeçilmez ortağım Yıldırım Ağgez hoca ile İstanbul Fatih’ten başladık. Sabahın ilk ışıkları ile Haliç kıyılarını takip ederek Alibeyköy’ e oradan da Kemerburgaz’a ulaştık. Karadeniz sahiline Sarıyer’ de ulaştığımızda Yıldırım hoca’nın bisikletinde sıkıntılar çıktı. Temelde giderilebilecek kısmını halledip yola devam ettik ancak ilk fırsatta baktırmamız gerekiyordu, aksi halde nerede yolda bırakır bilinmezdi. Daha sonra Gürsel ağabey’ in Göktürk’ teki Yeşil bisiklet şubesinde gidereceğimiz sorun zincir değişikliğine uyum sağlamayan arka dişlilerden kaynaklanıyormuş. Buradan çıkan sonuç binlerce kilometre ve yıllarca tecrübeye rağmen bazı şeyler dikkatten kaçabiliyor :)

Göktürk’ ten çıkıp denizi bulana kadar gittik. Sahil boyu 10 km kadar stabilize yolda devam ettik. Taş ocakları ve plajı çevrelemiş geçişi zorlaştıran işletmeciler çok sıkıcıydı. Bölgenin genelinde bakımsız olan yollar burada çakıl taşlı ve tekerlek seçimine çok dikkat etmek gerekiyor. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Orman içinden geçerken İstanbul’ a yapılması planlanan 3. köprünün yol açtığı çevre felaketini izleyerek yola devam ettik. İstanbul ‘un nefes alabileceği ormanlar yol yapımı için nasıl da mahvedilmekte çok üzücü. Aynı tarihlere denk gelen Gezi parkı sıkıntısı acaba bu bölgede olanları perdeledi mi diye düşündüm!?

İlk gün Bisiklet üzerinde yaklaşık 12 saat ve gün boyu 16 saat yolculuk yapıp 150 km yol aldık gece konaklamak için yer ararken sonsuz karanlıkta kafa lambalarımızın aydınlattığı yollar bizi şirin bir köye çıkardı. Bekirli köyünde kahveye oturup çay içtik ve çevremiz saran köy halkıyla yöre ve yaşamları üzerine sohbete başladık. Evlilik hayali olan genç bir arkadaşın ısmarladığı çay ve meyve satıcı bir arkadaşın yersiz sorularına köy muhtarının bize açtığı bir odada uyku tulumlarımızı açarak son verdik.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

İlk gün yol boyunca bir kez yemek yiyebilmiştik. Hayır düşündüğünüz gibi Ramazan nedeniyle değil! Trakya’ nın her yeri bu konuda son derece rahat. İstanbul’ a ne kadar yakın olsa da yollarına el değmemiş kasabaların her birinde bakkallar rahatça alkollü içeceğini satıp insanlar da rahatça alabiliyor. Bu bölgede isteyen istediği gibi ramazanı da yaşayabiliyor. “Eski günlerdeki gibi”.İlk gün sıvı içmekten ve sıcakla boğuşmaktan yemek yemeye pek de şansımız olmamıştı. İstanbul’a 80 km kadar uzaklıkta olan Tayakadın adlı bir kasabada trakya peyniri ve domatesi taze ekmekle hatırlı şeklide boğmanın dışında tabi. Akşam uykusu öncesi tek başıma götürdüğüm bisküvileri yememiş gibi hissettiğim bir sabaha uyandım.

Uzun yol bisikletçileri için küçük bir hatırlatma: Uyumadan önce mutlaka duş veya silinmek gereklidir. Terli giysilerin sabunsuz şekilde elle iyice yıkanıp akşamdan kurutulmaya başlanması da gereklidir. Biz bunun için gece açık olan cami şadırvanını ( abdest alınan yer ) kullandık.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bir sonraki yazımda: Aile ortamında bir kahvaltı ve öğlen uykusunun faydaları; Kırklareli Edirne yolunda yaşananlar, Edirne çevresinden izlenimler dönüş yolu ve İstanbul’ u anlatacağım. Yorum ve sorularınızı bekliyorum.1. gün

Comments
  1. Erol

Aziz’im senin bu sporcu kimliğini çok taktir ediyorum, alkışlıyorum ve kıskanıyorum. Ama bu kıskançlık, sadece benim kompleksim yoksa seninle övünüyorum.
    Ayrıca Yıldırım kardesimide kutluyorum. Bisikletinin bozulmasının agirlikla alakası yoktur herhalde, çünkü çıkınca gibi adam..
    Bir bisikletim bile yok. O yüzden hantal hantal oturuyorum.